Monday 27 April 2015

1ST TIME MASUK PLKN

tanggal 6 hari bulan sebelas telah bermulanya hidup seorang lagi hamba ALLAH yang akan berkhidmat di PLKN SRI IMPIAN, SG. BAKAP, PULAU PINANG. Memakai baju blouse merah dengan menyarungkan seluar aladin hitam. Keluar dari rumah dengan azam yang baru... actually aku pun tak tahu apa azam aku... hahaha adakah ia dipanggil azam? ahhhh entah laaaa... ok,,, ummm dengan di temani oleh parent tersayang aku... berhenti singgah di sebuah kedai yang berhampiran untuk breakfast... hahaha berbekalkan kuew teow greng dan sambal ikan bilis extra... hahaha begitu tepat info nya yaaaa... lepas tu lagi beberapa minit pukul lapan stengah,,, akhirnya kami sampai di stesen bas manjung dan aku ternampak sebuah bas telah pun bertolak.... then aku pun cepat2 turun sambil bawa luggage aku... then straight gi register nama aku sebagai pelatih khidmat negara... hahahaha di sana aku jumpa seorang pompuan yang memakai tudung labuh... aku ingat dia budak taalim... rupanya budak sbp... hahaha 

lepas je dah register nama aku... dia amik ic aku dan akan dikembalikan dalam bas..then aku pergi kat mak aku... salam, peluk sebelum naik bas... lepas naik tu... mak cakap yang budak pompuan tudung labuh tu akan duduk ngan aku dalam bas... aku pun ok je... as long as dia friendly xpe... but its not easy as what we thought... having good friends are difficult thing to have. well,, aku pun cuba laa be friendly... introduce my name... and ask her.. let calls her tasya ok... actually that time i dont really remembered her name... once, the bus already full then,,, one of the NATIONAL SERVICES' coach said that he will give back the IC... then i waved to my parents for a last time... it seems like i am the only one who is BIG here... huh!!??? hahahaha lepas dia bagi IC... then dia bagi satu envelope that contain rm15... mana la tahu nnti nak belanja ke apa ke.... hahahaha sepanjang perjalanan tetiba aku diserang migrain... haihhh aku cuba untuk tido but tak boleh gak... yang si tasya ni... selamba badak dia je nak sandar kat aku... tapi aku ni jenis.. yang ... ummm you know... kinda.. kind-hearted... hahahaha aku pun wat bodoh la... sampai la aku punya bahu pun lenguh hahhahahaha

apabila dah sampai depan kem... benda first aku nampak ialah kolam hahaha aku pun... maik aii nak kena berenang kat sini ke... hahahaha aku dah seram hahaha nak nangis pon ada... then dia ckp... turun nanti jangan tinggal satu pun barang kalau tidak lari satu kolam tu 5 round.... amboi awal awal dah tunjuk belang dia tu... aku pun turun laa... lepas turun... kitorang kena register sekali lagi, wat akaun bsn, spot check beg, timbang berat, check bilik apa... lepas tu aku pun pergi la... sampai kat satu tempat tu... aku usha sekeliling apsal semua laki... then baru laaa aku perasan aku masuk dorm wira rupanya hahahaha bapak malu gilaaku ... tapi aku wat derr je... macho la beb sket.... aku pun patah balik dan masok la ke jalan yang lurus... aku masuk punya la pening cari dorm 6... then dia ckp yang aku punya katil no 4... yang aku pelik aku cari la no 4 tak jumpa.... yg ada no 34, 23, 17, 01, 25 dan sebagainya... hahahaha aku pun main duduk laaa... cari yg dekat ngan kipas itu yang penting... hahahahaha

apabila dah siap letak beg, dia suruh plak pergi amik baju plkn, bantal, selimut, cadar, dan sarung bantal... haihhh penat giler,,, lepas habis semua tu,,, aku terserempak dengan budak ni... namanya zafirah... so,,, dia kata la dia nak kawan ngan aku... pastu aku pun angguk je la,,, tetiba dia nak wat pinky promise gitu.... erghhh aku nak mencarut pun ada... hahaha aku rasa x perlu kot pinky promises and so on kannnn??? hahaha lepas tu aku gi la medical check up... pergi tu aku nampak si hairie... dia pun tegur " weyh, wan... ko pun dapat kat sini gak ke?" i'm appreaciate la coz he still remember me even though we never talked each other... in other word that would be our first introduction hahahaha well thanks hairie... aku pun gelak laaa... then straight masok dalam dorm... petang tu kalau aku tak salah la... ada perbarisan... maknanya kitorang adalah geng yang datang awal... iaitu dari manjung... esok (ahad) adalah dari penang... isnin barulah dari ipoh... hahahaha petang tu aku terkejut sebab penghulu kat situ adalah hakim bazil ex3a2.... well dia pun tgk cm kenal aku... tak sangka ramai yg sama ngan aku.... yang aku kenal laaa.... hahahaha safwan... 5v2,,, pun ada... dia selalu gak laaa tegur aku... aku je yg wat derkkk.... hahahahaha itu yg lebih afdhal.... hahahahaha

akhirnya selepas semua dah datang... ini la sket... aku tunjuk gambar kedudukan kitorang.... hahahaha


Hahahah best kan????? Aku bersyukur gila dapat member dorm yang gegila sporting!!!! Hugah hugah.... Hidup houou.... Actually perkataan hugah ngan houou ada history antara kitorang hahahaha biasa laaa hanya kitorang je paham....




Sampai sini la dulu nanti aku share lagi... Assalam!!!! <wave>

No comments:

Post a Comment