Sunday 19 April 2015

KELAS NAVIGASI DAN IHP

Untuk para pelatih plkn, kami diberi satu lagi kemahiran berteraskan elemen fizikal.... Iaitu dibawah modul navigasi dan modul ikhtiar hidup dan perkhemahan (IHP)... Setiap kompeni dibahagikan dan berada di kelas masing2... Kompeni charlie akan berada di kelas kolam untuk modul IHP...

Di sana aku belajar tentang isyarat apabila sesat... Antara nya SOS (save our souls), isyarat batu, isyarat lampu, isyarat huruf... Dan banyak lagi.... Antara daun yang boleh dimakan dan tidak boleh dimakan... Pantang larang dalam hutan... Tempat yang tak boleh didiami... Selepas dah terpaksa tahan ngantuk selama sejam mendengar penjelasan cikgu razali dan cikgu jaafar... Akhirnya wira wirawati berpecah dan buat praktikal tentang isyarat sesat... Rasa macam isyarat cinta hahaha...

So,,, wirawati ikut cikgu devi.... So kitorang pun jawab soalan cikgu devi sambil berlawak jenaka...  Dengan mempamerkan watak utama kitorang iaitu Aisyah which is the only one can speak fluently in bangla and indian version.... Then,,, lepas habis... Cikgu suh wat bulatan.... Lepas wat bulatan... Aku perasan yang geng wira charlie dah habis and lalu kat kitorang.... Hahahahaha aku just tundukkk laaa.... Jaga pandangan laaa... Hahaha poyo laaa... 

Kemudian... Esok pula kitorang kena hadiri kelas navigasi... So,,,, dibahagikan kepada enam kumpulan.... Aku kumpulan 1 dan kitorang duk belakang skali.... Yad plak kumpulan 6 so,,, diorang duk depan skali... Cikgu bagi peta, pembaris, pensel, pemadam, kertas A4, dan kompas... Cikgu bagi kedudukan dan kitorang cari bearing bape.... As always la... Yad bangun sebagai orang pertama yang jawab soalan... While aku plak pening layan budak kumpulan aku memang x reti apa-apa.... Haihhhh sebab aku ajar diorang la kumpulan kitorang paling lambat sekali... 

Then tetiba aisyah jerit... “wan, ooohhhh wan... Apa ni lambat... Cepat laa....”. Time tu semua pandang kitorang kumpulan 1 termasuk yad yang pandang aku lama sangat... aku pun gelak sambil menjerit “ko diam... Kita setel kat dorm...” bila dapat aku suh pijie yang tulis jawapan... Pastu bila cikgu check jawapan... Ternyata jawapan daripada kumpulan yad dan akim salah.... Hahahaha aku pun apa lagi... “Woi salah ke... Tu la lain kali jangan berlagak sangat,,.,,” hahahaha actually aku saje nak kutuk yad... Tapi aku cover dengan tujukan kat hairie and syahirah yang sama kumpulan ngan yad.... Hahahaha yad tengok je aku tak puas hati.... Hahahaha best!

Untuk soalan kedua.... Yad juga yang pertama bangun.... Pastu aisyah again... “wan... Wan ooohhhh wann,,, depan tu hahhh tengok la depan....” aku tau yad tengah berdiri bagi jawapan.... Saje je dia nak suh aku tengok yad... Aku sikit pun tak angkat pale... Cover la konon.... Aku pun sambung ajar budak kumpulan aku.... Akhirnya,,pijie bangun dan bagi jawapan.... Walaupun yang terakhir... Hahahaha and jawapan aku betul lagi... Hahahaha 

Then cikgu bagi chance kat sape yang nak practice guna kompass... So,,, pijie start dulu... Then kali kedua... Aku nak try skali... Once aku bangun... Aisyah dah jerit... “huioyooo waaannn...” lepas tu akim and the gang “ehhh wan,,, nak gi mana tu  hahaha wann... Cari sape tu...” then,,, syahirah plak... “yad,,, wan tu... Wann... Ohhh yad.. Hahahaha” hairie plak “yad,, wan tu yad” aku pun dengan blushing... Gila2... Serious la diorang ni... Yad pun satu... Dia pandang aku pastu senyum... Boleh plak dia gelak... Woi ko tak marah ke... Apsal ko bley accept everything they said to us... Dont u think its humiliating you??? I just dont get it, yad... If you said to all of us... That you wont take serious about my confession but why dont you get mad and scold you friend... Or asked them to stop it... Why just you let it go... Its look like you want it, accept it... And you enjoy it..... 

Hahahaha then, cikgu bagi laa bearing... So,,, aku ngadap la tempat lain... Akim jerit “Aikss wan.??? Pandang mana tu??? Tepi tu laaahhhh belah kanan... Pandang belah sana tu... Ko salah tu wan...yad ada kat belah kanan.... Laaa” hahahaha aku punya tangan menggigil pegang kompass tuu... Next cikgu bagi bearing lain plak... Alamak... Bearing tu betul2 mengadap yad la... Allah... Apa aku nak wat ni.... “aiks wan, cari yad ke??? Yad... Wan cari ko tuuu..” syahirah jerit... Hairie plak sambung “Yad, wan tu...” yad pun angkat la kepala tengok aku then senyum lagi.... Pastu senyum... Hahahaha 

Tolong laahhhh.... Even though this is the happiest moments ever but... I really dont understand you much yad... You acting like you do love me... But.. What was your motives with your smiles huh?? What exactly you want to show me huh??? Yad... Im not crazy but im surely believe that you always keep staring, looking at me.... Is that right... ???

As the time over... Aku cepat2 bangun and keluar dari situ... And i dont want to see your face again... It seems hurt... You just playing my heart... My dignity... I truly loves you... But you gave me back with a responds that i could barely understands that you loves me too... Even though every day i keep force myself not to believe your responds to me... Its hurt... You know

No comments:

Post a Comment