Sunday 19 April 2015

PILIHAN RAYA (peringkat kem sri impian)

SETELAH beberapa hari dalam kelas KENEGARAAN 2, belajar tentang DKRT,,,.. tentang kerajaan... So, esok pagi kitorang perlu menjalani satu pilihan raya peringkat kem sri impian... Dimulai dengan pemilihan calon pilihan raya... Antara yang ‘bertuah’ le...

  •    Hilairy 
  •    Jai
  •    Ah hock
  •    Joanne
  •    Lava
  •    Maisara


Dengan dibantu oleh beberapa pelatih yang volunteer menjadi... 

  1. Kru media massa
  2. Polis
  3. Ejen PRU
  4. Beberapa pelakon ‘handalan’ 
  5. Penyebar kertas undian hihihi


Waktu bermula selepas pukul 9.00,,, nasib aku ada geng iaitu fatin, syahirah n intan... Kitorang kena duduk di DM mengikut kelas kenegaraan.. Hari ini hanyalah pembelajaran tentang pilihanraya dan corak pemerintahan... Esok baru lah pilihan raya yang sebenar,,, duduk kat situ hanya buat aku migrain tahap gaban dan mengantuk tahap yang kronik... Semua tu hilang bila aku jumpa kedudukan yad... Dia duduk di kelas kenegaraan 3... Duduk di bahagian belakang sekali... Hahahaha seperti biasa,,, tempat duduk favourite nya,,, hahaha 

Sepanjang proses pembelajaran tentang pilihan raya amat menguji tahap kesabaran aku.... Pada mulanya aku cuba untuk konsentrasi tetapi malangnyaaaa gagal.... Hahaha aku pun cuba la sembang ngan fatin... Sembang punya sembang sambil gelak tak ingat dunia.... Aku perasan yang yad tengok aku... Aku pun tengok dia sepintas sbb malu punya pasal... Aku pandang depan balik... Hahahaha 

Aku pun rasa cam hahaha dup dap dup dap... Ye ke mamat tu usha aku.... Hahahaha aku pusing belakang macam aku nak cakap ngan fatin... Mula2 aku pandang buku yang wat2 tulis tu.... Pastu slow2 aku pandang kat tempat yad.... Omg betul la dia pandang aku... Hahahahaha aku tahan gelak adooooiiii... Last2 aku gelak gak sampai fatin ngan syahirah pelik.... Hahaha bior la...

Selepas pembelajaran tu, cikgu masa peluang untuk para calon pilihan raya peringkat adun sungai bakap memberikan manifesto masing2... hahaha
Antara manifesto yang aku still ingat laaa....

  1. YB HILAIRY --- tak ada makna kalau henset canggih, tapi xde WIFI. Jadi kalau kamu semua undi saya dan saya menang... saya akan pastikan setiap dorm ada WIFI nyaa... Tetapi... Tak bermakna WIFI laju macam bullet train tapi baterry kosong.... Jadi kalau kamu semua undi saya dan saya menang... Saya akan pastikan setiap bucu katil ada plug sendiri... 
  2. YB JAI --- kita sering dikerah untuk buat macam-macam..... Apa kata kita mohon outing pergi econsave sekali sekala....
  3. YB AH HOCK --- tandas kita bersih keee.... Longkang kita bersih keee.... Kawad kaki best keee....
  4. YB JOANNE --- kita sering kehulu kehilir dari dorm ke DM untuk mengisi air suam dalam botol... Jadi kalau kamu semua undi saya... Saya akan meminta komander untuk menyediakan watercooler dalam dorm masing-masing.
  5. YB MAISARA --- saya cadangkan waktu cafe wira dan wirawati dicampur... Tiada lagi sekatan dan pengagihan waktu...
  6. YB LAVA --- kita sering berebut sudu dan garpu setiap kali makan... Saya akan meminta pihak kem untuk menambah bilangan sudu dan garpu.


Hahahaha itu lah antaranya.... Agak poyo pun ada.... Kemudian apabila sudah tiba masa untuk mengundi... Semua telah sibuk dan menyibukkan diri untuk memeriahkan hari pilihan raya... Ada yang tolong ikat kertas, banner undian... Ada yang sibuk kacau, ada yang sibuk bising, ada yang buat bodoh je macam xde apa2 berlaku (aku le tu) hahahahaha

So lepas tu cikgu suh kelas kenegaraan 1 pergi dulu... Untuk pengundian... Jadi untuk pelakon bintang popular dikehendaki untuk bersiap sedia untuk kemunculan ‘single’ mereka hahahaha 
Antara pelakonnya....

  • Mira --- budak kecil yang belum cukup umur
  • Yaya --- ibu mengandung
  • Cakoi --- orang gila
  • Ammar --- orang tua yang buta
  • Salina --- ibu yang pantang
  • Bazil --- pondan
  • Muayyad --- gangster


Segala-galanya berakhir dengan kemunculan satu pasangan kekasih iaitu bazil dan muayyad... Hahaha diorang punya kemunculan laaa paling mantap dan meriah sekali.... Hahahaha yad plak pakai baju singlet je,,, with bandanna and the blackglasses.... So drop dead macho!!!!

Once they arrived, yad ajak bazil g jumpa mak yad... And showing his future wife hahaha his mom just laughed and said no... So sporting....

Dan segala-galanya tamat dan parti yang menang adalah parti kunci... Iaitu YB HILAIRY dan YB JOANNE... 
Congratulations.... Sincerely- WANFATINI
hahahahaha

No comments:

Post a Comment