Friday 8 May 2015

Masa untuk M16

tiba la masa untuk kami sambung elemen fizikal iaitu menembak M16... so,,,, sebelum itu cikgu yg bertugas di bawah modul ini ialah cikgu jaafar... hari jumaat lepas... dia punya la excited gitu nak ceritakan pengalamannya mengendalikan acara menembak ini... ahahahaha kalau uollss nak tau la kan... kitorang macam percaya je cerita seram die... ahaks,,

one of his experiences laa... ada kawan dia badan berkecai sbb ditembak secara x sengaja oleh rakannya jugak... otak berteraburan laaa... banyak lagi la cerita ala ala seram gituuu...

dia punya la tekankan supaya jaga tingkah laku kat sana... jangan lalu kat orang yg tgh menembak... aku pandang kawan aku... aiksss??? ada ke yang bengap sangat nak lalu depan orang yg tengah menembak...??? ahaks...

so,,, lepas tiga hari uruskan kumpulan masing2... then,, sampai la pada hari isnin... di mana kami akan bertolak ke padang sasar battelion apatah ahahaha biasa la... benda2 cenggini bukan aku minat sangat ahaks... aku sama kumpulan ngan abang sador ahaks... cutey bebeh... ahaks.. hehehhe then, apabila sampai... kitorang kena jalan kaki untuk ke padang sasar... then, sampai je.. ajil kena pergi menghadap komander diorang untuk bagitau bape yg dh sampai... then, cikgu ummm.. cikgu tiger panggil yang baru sampai tu untuk berkumpul di sebelah khemah medic... dan sekali lagi dia bagi ceramah... dah la aku duk depan sekali... hampeh yad pun duk depan tu... ahaks...

so, lepas tu aku amik earplug... saje aku amik lebih ahahaha untuk souvenier ahaahahaa... then,, aku punya tunggu turn aku... hampeh lambat giler... then.. diorang ajak aku gi duduk bawah khemah yg letak beg.. aku pun pergi laaa... aku nampak yad tengah baring kat tengah2... ahaks... hampeh

then cikgu pun cakap la... masa untuk minum pagi... aku pergi amik air ngan roti... then... otw nak gi balik kat khemah... aku ada dengar orang panggil nama aku... aku wat derk je la sbb suara lelaki... rupa-rupanya ajil...

aku pun pandang la belakang.... ajil ngan emir... both of them looked at me with millions of question... aku x tahu la coz berkerut dahi budak dua ekor tu.... aku kata la kenapa....

ajil : ko... ok ke wan????
aku : ok je... pahal...
ajil: xde la... ko x gi makan ke... ??
aku : aku dh amik la... ni haa roti.. ( aku pun pandang la dia ni dengan pelik ) < pahal mamat ni.... sawan ke... dh lama x tegur aku... tetiba tegur >
ajil : dah ready ke wan??
aku : huh?! emmm boleh laaa...

then,, aku blah terus gi kat aisyah ngan fatin... time tu kitorang cuak la sbb cm jauh je tempat target dia... then, aisyah ckp.. " weyh.. aku takot la... aku sure aku kosong mata..." aku ngan fatin plak gelak laaa tanda sokong... aku pun cuak coz first time derr... tapi still nak yg the best kan???

so, bila turn aku udah sampai... ada geng dorm6 yang x henti2 bagi sokongan kat aku... aku rasa time tu aku dh kaku kot... xde dah senyuman yg dulu sering cover identiti aku... semua hilang... dada ni memang xpayah cakap laaa... macam stunami mengganas bak kata osbon... ahahahaha sebelah aku ayda... so, first 20 trial bullets tu... aku mmg main hentam hahaha then next 30 tu la baru aku aim betol even aku ni rabun.... lupa nak betolkan spek aku... main tembak je.... aku dh cuak dah....

habis laaa sure aku telor ayam bak kata ah hock... hahaha aku ngan ayda pun... straight duduk kat aisyh and the gang.... so, lepas duk gelisah tunggu result points tu... nak makan nasi lunch tu pun xde selera... ahaih... do, tiba lah masa untuk check mata... zu 0, shahirah 0, fatin 2, aisyah 16, ayda 29, mira 24, aku 29, hairie 16, ajil 57, hilairy 67, benjo 54, muayyad 18 ntah sape lagi... tu je kot.. aku pun gelak la sakan... ahhahaaga at least newbie like me can target 29 points... aku kutuk la si hairie,, mira... and yad... hahahahhahhaha u deserved it man...

dok tengah best gelak cam orang giler tu... aku perasan yad usha xpuas hati... a girl like me laughing such a man did... gross hahahaha

lepas habis tu... aku jalan2 ngan team aku.... you know aku ni jenis yg anti-sport... so, aku ngan nanie la ketinggalan.... yang lain semua dah ada kat depan... tetiba aku nampak yad ngan emir... kalau x silap aku... dia dah jauh kat depan tadi... tetiba duk belakang skali... aku pandang belakang...  yang ada cuma geng delta... geng charlie yang tinggal aku ngan nanie je... aku pandang dia... dia ngan emir tengok aku.... pastu gelak....

hampeh ko yad... dah laaa dapat 18 je.... nyampah aku !!!!!!!! tapi aku still suka ko....

hahahahaha complicated....

No comments:

Post a Comment