Thursday 26 February 2015

SSP (semarak semangat patriotik) episode 5

Akhirnya tibalah masa untuk pertandingan ssp yang sebenarnya... Semua pelatih dikehendaki beratur di hadapan jlb untuk lapor baru bergerak ke dewan keda... So, kitorang beratur... Aku letak props dan sebagainya kat dm... Dan kembali beratur... Aku nampak wira charlie baru keluar... So,, aku nampak la yad... Die pakai baju hitam... Waaa ensemnyaaa... Aku pun lupa jap tentang props aku duk sibuk pikir pasal yad... Hahahaha sampai je kat dewan keda... Kitorang kena letak terus barang2 props sbb kitorang kena wat persembahan yang pertama... 

Aku pun letak la barang pastu cikgu suruh turun sbb majlis nak mula kejap je lagi... Aku pun duduk la kat tempat yang kosong... Pastu aku cari la yad.... Mana la yad ni...??? Rupanya dia duk hujung yang sama baris ngan aku... Hahahaha lepas habis je ucapan... Dan cikgu suruh start,,, cikgu hafizah panggil muayyad dan anis untuk test and siap sedia dengan mic sbb nak start dahhh... Pastu baru la... Geng props dan watak2 yang berkaitan... Naik ke atas.... 

Semua berjalan dengan lancar.... Masa yad jadi emcee... Dia duduk kat sebalik tabir belah kanan aku plak belah kiri... So, aku mmg nampak dengan terang yang dia tak habis2 tengok aku.... Aku pun cepat2 la blah dan duduk kat tempat terlindung skit...

Apabila semua dah siap... Kitorang pun turun... Once aku dah turun jumpa tempat duduk,,, aku pun cari la yad... Mana plak budak ni... Aku tak nampak langsung dia so,,, aku pun wat la bodoh... Hahaha pastu lepas semua persembahan dah siap... Cikgu akan umumkan pemenang selepas rehat... Aku ngan shan pergi belakang tabir kutip semua props kitorang... Lepas tu,,, aku nak cari benjo... Last2 baru aku nampak yad tengah main gitar... Time tu aku jalan kearah die... Dia angkat kepala dan tengok aku... Aku perasan yang muka die cam masam, xde mood... Nak nangis... Aku pun cepat2 la blah... 

Lepas tu cikgu umumkan pemenang.... 


  1. Bravo
  2. Charlie
  3. Alpha
  4. Delta


Lepas tu,,, kitorang pun balik kem dan rehat.... Aku balik je,,, tukar baju dan baca kreko.... Tiba2 shan datang dengan berita paling sedih yang aku langsung tak nak dengar....

No comments:

Post a Comment