Thursday 26 February 2015

SSP (semarak semangat patriotik) episode 2

Pastu aku pun cari la yad... Mana la plak mamat ni... Hahaha hampeh,,, bila hilairy ulang sekali lagi nama2 dan watak2nya sekali tu baru die datang... Hhahahaha,,, namapak bagus betul budak ni... Haihhh demi kekasih hati, semua kesalahan dia pun wat bodoh je kan..  >_<  hahaha teruk... Hehehehe ko nak tau tak... Hilairy panggil aku dengan nama WAN PEREMPUAN. Sbb ada WAN LELAKI... Hahaha so, masa dia panggil kumpulan props tu... Ada nama WAN PEREMPUAN so,,, aku rasa macam hina sangat sbb semua budak pandang dan gelak kat aku disebabkan nama aku diberi sebegitu rupa.... Hampeh tol... Aku dengar pun rasa macam nak baling je kerusi kat hilairy...

Then cikgu suh kitorang g kelas kolam untuk berbincang dengan lebih lanjut... So,,, aku duk belakang sekali sbb hilairy sibuk ceritakan apa plot yang diberi... Yad plak duk tengah2 tapi duk main enset gak,,, maybe dgr lagu kot sbb ada earfon... Aku plak duk belakang sambil layan henset aku... Malam tu syada bising ngan intan sbb hilairy cakap dia nak skrip tu siap esok petang. Aku pun dengar macam tak logik pun ada. Aku plak manusia yang suka beri komitmen 100% so,,, aku volunteerkan diri untuk tolong diorang... 

So esok ahad pagi2 lagi aku wat skrip ngan syada, intan dan hanis... Duk tengah wat skrip tu, hilairy datang mana muayyad... So, aku pun kata la,... Mana la aku tau... Disebabkan dia perlu ada kat situ sekali sbb dia emcee... So, hilairy g panggil die... Pastu selang bbrp minit hilary datang... Dia cakap kat aku... Emmm, wan.. Dia mandi jap... Telanjang hahaha... Aku pun terkejut la... Pahal la hilairy ni sampai tu skali info dia bagitau aku... Aku pun geleng je sbb ada anis kat situ... Sory la anis,,, diorang ni memang hampeh... Pastu aku cepat2 siapkan benda alah ni... Sbb aku mmg malas kalau nak berdepan ngn yad... Walaupun hati aku berbunga tapi aku takut aku xley fokus nk wat skrip... Hahaha tapi die sampai awal... Dia datang dengan wat muka masam die.... So aku pun apa lagi... Aku punya muka lagi masam dari ko... Yad,,, hahhaha aku pun cepat2 tulis dengan muka cam nak marah, bosan... Hahaha pandai derr aku belakon. 

Ohhh nak dengar cerita x??? Masa pukul 9.00 pagi kitorang nak wat skrip tu senearnya kitorang agak blur skit sbb x paham jalan cerita.. So aku msj epit suh die bawak skrip pink bagi kat aku... Epit tak tau yang mesej die tu aku... Pastu die balas... Ok jumpa kat dm skang syg... Hahahahaha aku terbaca tu terus gelak.... Hahahah syg??? Dia ingat aku fatin ke??? Syada, intan n anis pun pelik la sbb aku gelak tiba2... Aku pun tunjuk la kat diorang msj tu... Diorang pun gelak... Aku pun balas la... Syg??? Woi aku bukan fatin la... Pastu aku usha muka dier cuak siot... Hahaha lama dier baca pastu baru dier balas,,, wei sory typo... Jangan bagitau fatin tau,,, aku merayu kat kau.... Hahahahha aku pun terus off n teruskan aku punya kerja yang tergendala...

So sambung citer tadi... Aku cepat2 siap... Tapi aku sempat gak la skodeng yad... Dia siap bawak charger fon n charge kat situ.... Dia bangun amik cekodok lima ketul... Pastu dia bangun tambah lagi bbrp ketul... Aku rasa die x membantu langsung... Makan je keje... Tetibe fon aku berbunyi,,, aku pun cuak la sbb ingatkan epit yg call rupanya my dad.... Hahaha masa aku tgh sembang ngn bapak aku... Aku perasan yang yad ada usha aku tadi... Aku pun wat bodoh je laaa.... Hahahaha sampai la,,, keje aku habis... Aku bangun... Panggil hilairy... Bagi kat die lepas tu ajak diorang blah.... Hahahah 

Pastu malam tu,,, aku nak bincang ngan hilairy tentang props... Baju, hiasan , background dan pelbagai lagi.... Hahahaha aku, fatin nas dan shan... Shan paling menyerlah sebab ada lum... So die agak energetik hahaha so, dia kehulu kehilir cari hilairy dan lum.... Hahaha aku pun pergi jumpa hilairy secara personal... Hilairy tengah duduk kat tempat wira soo,,, aku pun macam teragak la nak gi tapi... Fatin, nas, shan dah tunggu aku nak bincang.... So,, aku pun pergi je wat bodoh... Tapi aku nampak yad tengok aku... Aku pandang dia dengan muka xde perasaan hahahaha professional la skit kan... Aku minta lists nama kumpulan props dan apa yang perlu kitorang buat... Aku salin semuanya kat kertas dah macam reporter siot... Berdiri sambil tulis something... Demi kerja aku tetap je wat kerja tuu... Aku punya keje dah settle... So,,, aku bagi megat, lum, ikmal wat senjata manakala background lain2 kitorang yang buat...

No comments:

Post a Comment