Tuesday 24 February 2015

SSP (semarak semangat patriotik) episode 1


Apabila tiba tarikh 9 januari hahahaha cikgu wat satu lagi pertandingan antara kompeni dan meneterapkan beberapa elemen. Iaitu patriotik, sketsa, dan tokoh hahahhahaa... 

Alpha - rosli dhobi
Bravo - antanom
Charlie - mat salleh
Delta - tok janggut

Soo,,, kitorang dapat mat salleh... Hahaha kitorang kena berlakon sketsa dan satu lagi akan wat selingan iaitu persembahan yang akan diselitkan antara sketsa tokoh. Aku bagi terus laaa... Ni susunan persembahan ssp...

  1. Charlie - mat salleh
  2. Selingan alpha (dikir barat)
  3. Bravo - antanom
  4. Selingan bravo (koir lagu patriotik apa tah)
  5. Alpha - rosli dhobi
  6. Selingan charlie (boria)
  7. Delta - tok janggut
  8. Selingan delta (dikir barat)


Hahaha aku bagi skit la plot2 perjuangan mat salleh

Plot1
Emcee akan bagitau latarbelakang mat salleh... Mat salleh sedang membuat perbincangan dengan pengikutnya tentang pencerobohan tentera2 SBUB ke kawasannya.

Plot 2
2 tentera SBUB telah dibunuh oleh pengikut mat salleh. Seorang kerani yang bekerja di SBUB telah melihat kejadian tersebut dan terus melapor kepada pegawai tentera SBUB.

Plot 3
Pegawai tentera SBUB mengarahkan tentera2nya menangkap mat salleh. Tapi mat salleh datang sendiri ke pejabat SBUB dan menyerah diri menyebabkan Pegawai Tinggi SBUB membebaskan mat salleh.

Plot 4
Mat salleh dan rombongannya pergi ke pejabat SBUB untuk berunding dengan kewujudan cukai dan sikap askar terhadap penduduk kampung. Namun, Pegawai Tinggi SBUB berada di Teluk Darvel atas urusan kerja.

Plot 5
Pegawai tentera SBUB telah bersikap biadap terhadap rombongan pengikutnya sehingga menyebabkan mereka menunggu selama 2 hari. Akhirnya, mereka pulang dengan perasaan marah.

Plot 6
Apabila Pegawai Tinggi SBUB pulang, Pegawai tentera SBUB telah memfitnah rombongan mat salleh dengan mengatakan yang mereka datang mengugut SBUB. Pegawai Tinggi SBUB dengan buta mata percaya dan mengarahkan tenteranya menyerang kampung mat salleh.

Plot 7
Mat salleh dan pengikutnya membina kubu di Ranau. Mat salleh telah melancarkan serangan terhadap SBUB dan memusnahkan Pejabat Pentadbiran Inggeris di Pulau Gaya dan membakar Pejabat Residen Inggeris di Ambong.

Plot 8
SBUB serang kubu mat salleh dan berjaya tawan. Pengikut mat salleh berundur ke Tambanan dan bina kubu yang lebih tinggi.

Plot 9
Pegawai Tinggi SBUB telah menawarkan satu pengampunan terhadap mat salleh. Dgn syarat, mat salleh harus sentiasa melaporkan pergerakannya ke SBUB.

Plot 10
Tetapi SBUB mungkiri janji dan mengambil alih Tambunan. SBUB serang besar-besaran atas kubu mat salleh dan beliau terkorban.

Hahahaha cm ner???? Menarik tak??? Hohohoho ok nak dimulakan tugas... Hilairy telah memberikan kepercayaannya kepada CDA untuk memberi watak masing2 bagi setiap ahli kompeni charlie... Namun disebabkan kekurangan kebijaksanaan CDA dalam menilai bakat ahli2 charlie... Semua jadi huru hara namun... Disebabkan hilairy yang bagus dan talent membuatkan semua orang memberikan komitmen 100% termasuklah aku yang memang benci dengan aktiviti sebegini... Well hohohoho aku kan jenis manusia yang ego nya level yang tak bley diselamatkan...

So... Ini adalah beberapa ahli charlie yang aku ingat la...

Pengarah - HILAIRY
Mat salleh - BAZIL
Pegawai tinggi SBUB - HUI TING
Pengikut mat salleh - EYQA, ELAI, DANIEL, FIZA
Pegawai tentera SBUB - AFIQ, JOANNE, HAIRIE
Kerani - NURIN
Tentera british - AISYAH, SYAHIRAH, LINGESH, FUNAN, PIJIE, EMIR DLL
Props - AKU, FATIN, NAS, IKMAL, LUM, MEGAT
Selingan (boria) - NOI, CDA, THAMIL, MIRA, KHAIRI HAKIMI
Skrip - SYADA, INTAN
Emcee - MUAYYAD, ANIS

HAHAHHA so, nak dijadikan cerita la... ONCE, bila hilairy panggil nama dan watak masing2 tu... Aku agak nak mengamuk gak la sbb aku ditugaskan dalam kumpulan props dan satu lagi kes ialah yad gonna duet with anis as emcee... Yang lain tengok aku... X yah r derr... Eden punya hati banyak terguris siot.... Hahaha jeles punya pasal... Tapi professional la skit... Hahaha aku pun wat la muka slamber padahal dalam hati aku rasa patah 4 juga meja kat DM tuuu....

No comments:

Post a Comment