Thursday 15 June 2017

Dari crush jauh2 pergi ke hubungan kawan.

Kawan baik

Aku kenal dia masa form 1 kot... rasanyaa laaa... xingat. Then... lepas spm... aku dapat plkn. Once aku masuk plkn... aku nk berubah. Aku nak mendekati islam... yaaa tu matlamat aku.. sbb ayah aku cakap time plkn.. dia ada banyak ajar keagamaan skit... so... once aku sampai kat plkn seberang perai...

Dah register nama. Kad bank. Check barang dan ukur tinggi berat semua tu... so dia suh pergi dorm 6. Aku pon pergi... bila pergi tu... aku dh cuak.. ni kat mana ni... dah laaa aku sorang2... tetiba baru aku perasan yg aku dh masuk zon panas hahaha... rupanya aku masuk dorm lelaki rupanya...

Aku pon terus patah balik... otw nak g cari mana dorm perempuan ni... ada orang panggil aku... EHHH WAN... KAU PON KAT SINI GAK KE... Ya Allah... H... haha

Time tu aku dh lega sbb atleast ada yg aku kenal... aku pon senyum dan terus berlalu ke jalan yg benar. So... lepas letak barang... aku kena amik bantal selimut dan cadar... nasib sampai awal... sempat laaa cari yg bersih dari peta dunia dan yang penting gebu... lepas tu g balik bilik...

Lepas aku kemas bilik.... aku pon baca laa yasin sbb aku takot aku xde orang yg nak kawan ngan aku...... alhamdulillah.... dorm 6 aku paling friendly dan sporting.... memang kena ngan kepala aku...

Talk about H just now.... ya aku admitted memang aku ada crush kat dia since form 1... tapi sekadar suka tgk je la... xde jauh sangat sbb aku pon xpnh cakap ngan dia.... but he knows my name so... I bet that will be enough for me...

And bila dh start kelas pagi.... alhamdulillah aku dapat satu kelas ngn H. Dia pon... punya laaa friendly gila ngan aku... kadang aku pikir gak. Kenapa dia punya suka nyembang ngan aku... selalu luahkan perasaan dia kat aku... meaning... semua benda dia nak cerita .... and time tu aku xkenal siapa Y sebenarnya... H yg kenalkan kat aku... siapa Y .... dia yg paksa aku berkenalan ngn Y (maksud kat sini... amik tahu pasal Y)

Seriap hari kelas pagi mesti dia duk sebelah aku... kadang2 je... ada yg amik port dia... oh ye.. aku ada satu kumpulan safwan... so.. aku xnk described byk pasal safwan. Xde guna pon.

So... memang H pantang jumpa aku... mesti ada je dia nk nyembang.. sampaikan semua masalah dia ... dia nak sembang... homesick laa. Rambut kena gunting laaa.. kuoit kusam. Xde pencuci muka yg sesuai.. ayat dia.. yg selalu dia sebut.. WAN ... MUKA AKU DH HITAM... KUSAM.. NNTI XDE SAPE YG NAK NGAN AKU.... atau WAN... AKU RINDU MAK AKU... NAK BALIK... KAU XHOMESICK KE WAN... atau WEYH.. XSUKA LAA KAWAD... NNTI HITAM.. DAH LAAA KENA POTONG RAMBUT... NNTI XHENSEM...

Sampai kan rahsia dia pon... dia nak cerita ... dia ada kapel. Tapi dia xbagitau org... tapi dia bagitau aku. Hahaha.. rahsia dia crush kat budak pompuan pon ada.

Semua gosip kat sekolah... yg aku xtau... dia ceritakan...

Ya ... aku pernah suka dia... mula2 memang aku suka dia... tPi lama2 aku dh anggap dia cm adik aku... memang dh hilang rasa suka.... nasib baik... kalau tidak mesti aku yg sakit...

 Susah laaa kalau nak kawan dgn budak hot... serious aku repeat ....SAKIT HATI KOT... KALAU RAPAT NGAN BUDAK... TAPI MUKA KAU CM TAHI AYAM
.. ....

Pasal aku rapat ngn H ni... xbanyak sangat yg dengki sbb.. H xcakap and xlayan pompuan lain selain aku...maksud aku... dia susah nk senyum atau sembang... melainkan aku... and lama2 baru dengan member aku... aisyah. Nas.

Ada satu hari tgh lawatan keluarga. Aku bertugas. Dia pon bertugas.. aku order air blended time tu... tiba2 benjol datang... WAN AKU NAK TANYA.... KAU DENGAN H KAPEL KE... SBB BUKAN APA... AKU TGK DIA XHABIS2 DOK KEPIT NGAN KAU... aku pon gelak terbahak2... aku pandang sekeliling.. tgk ada x aisyah sbb... aisyah crush dengan H ni...nkang xpasal jeles. ... aku tau aisyah tau apa perasaan aku. Dia tau yg aku hanya anggap dia as adik je.. kadang2 abang.. sbb dia banyak tolong aku...

Lepas aku gelak... datang lagi 2 orang... WEI BETUL LAAA... H SELALU DUK NYEMBANG PASAL KAU KAT DORM... TU YG AKU INGAT KAU NGAN DIA KAPEL. PERGHHH...

Aku pon mcm mati akal. Sbb time tu aku dh suka Y. Bukan A dah.... pasal A nnti aku cerita.

Ya... sampai laaa habis plkn... aku dok rapat ngan dia... mungkin lepas gosip yg aku suka Y tu... tersebar. Baru la gosip psl aku ngan H hilang... aku xtipu... ni semua betul

Bila aku suka Y.... H selalu cm support aku... apa2 pasal Y... semua nk report... hahahha

Terima kasih... sbb pilih aku as kawan kau... thanks sbb byk tolong aku... thanks sbb sudi sembang ngan kau... sorry kalau ada prnh crush kat kau... walaupon skangni dh xde...

Aisyah ada ckp... masa dia ngan H tgh chat... H dok cerita pasal aku... dia kata macam2 termasuk laaa.. yg mitos yang mengatakan... WAN NI SEBENARNYA BANYAK TAU PEMINAT DIA. CUMA DIA JE JUAL MAHAL... AKU PON PERNAH SUKA WAN... TAPI TU LAAA... SUSAH NAK SENYUM HAHAHAHA

Aku pon gelak je... xnak hurai apa2 sbb... dah laa H g cakap kat aisyah ... takot ada yg marah....

Sorry aisyah... percaya laaa.. aku dh xde perasaan kat dia dah....

Ohh ye masa plkn aku xde wasap lg... sbb aku xde fon... fon yg aku bawak tu pon 3310... yg mak aku punya... tapi dia sanggup habiskan topap dia... semata2 nk mesej ngan aku... hahaha sorry.. selalu gak laaa... dia mesej...

Thanks for being my friend H

No comments:

Post a Comment