Thursday, 3 September 2026

okay ni sorang baru

Since renovation, kiyomiii ni duduk tepi empire sushi tu

Hes quite cute... so banyak kali gak laaa... dia duduk depan kedai aku tengok2 bawah... i was like okay. Tp lepas tu dia banyak kali dia pusing pandang belakang pastu tengok aku. Kau paham tak... how is it like someon pandang kau.. like pandang mata kau... haaa like that... u know right

U know whats the difference between pandang kau ke tak... 

Ni banyak kali wehhhh... pastu kalau aku duduk depan... aku suka like sandar and pandang kedai aku... dia pon selalu duduk depan kedai dia ... pastu tengok aku

Pastu kalau aku lalu kedai dia... like otw g toilet or etc... dia mesti nak kena pandang... why??????

Banyak kali... aku balik dari toilet... tiba2 dia duduk depan kedai... pastu pandang... why???

Stresssss akuh...

Lagi stress bila dia dok pandang... si zuzu pon ada.. kat area cashier tu... stressssss aku...

Nk buang sampah kadang2 dua2 ada... hmmm

Suka... i admitted i do really like it. But sometimes it is so stressful 

lately ni en....

Okay since dia kena ulang alik ke jbcc... jaga sana... dia selalu lalu depan kedai aku... pastu yg aku pelik... jalan betul2 depan kedai aku... like whatttt

Okay lately ni... aku jarang jumpa dia minggu ni sbb aku pon x sihat. Aku masuk half day aje...

Okkk aku malu nk ngaku... but i really missed him so freaking much

So tadi masa parcel aku sampai,,, tgh tunggu nak bayar cod tu... 

Dia baru balik dari toilet ig. Then masa dia nampak aku... dia pandang aku pastu senyummm.... aku cm... comellll... tp napeeee nak senyumm.. 

Aku cm biasa... coolll je hahahahhahah

Pastu lembu tu lately balik awallllll geram akuuuu

Tp aku pon slalu balik awal AHAHHAHQHAHA tau2 dh balik or cuti

apa masalah kauuuuuu zuzu

Lately masa aku balik turun kat levis tu en... last week laaa.. 3 kali ke apa jadi cm tu

Masa aku tutup kedai... aku nampak dia dh ready nak balik..tp aku xtau dia stay sbb apa lagi.. sebab lampu dh tutup... pastu aku punya grill kedai dah tutup.. aku start jalan. Pastu entah dia tiba2 laju jalan... aku cm kau pahal

Hahahaha pastu masa turun escalator... aku tertengok la atas, mcm area tepi padini tu... pastu dia pandang akuuuu.... wehhh kiuttttt muka dia time tu hahahahahahha

Pastu ah cmtu je

Ada lagi next time tu... sama jugak.. aku jalan dulu.. aku n fatin.. pastu dia berjalan ngn budak2 gongcha ke apa... dok bercakap2... masa kat lvl 2. Aku terpandang la belah sana... tepi area decathlon tu... dia pandang jugakkkk

Pastu time lain... aku tgh tunggu grill tutup.. then fatin tengah tunggu aku... then aku nmpak je dia dh tutu lampu, ready nak balik bagai... tiba2 masa aku dh jalan.. tiba2 dia lalu tepi aku cek cashier... like whattt??? 

Pastu ada sekali tu.. aku balik otw ke levis... dia dok sembang kuat2 ngn staff pompuan tu... like hmmm pastu pandang anjayyyy

Masa kat luar tu... lagi lawak... bape kali ntah aku nmpak dia dok usha2 aku dari parking motor... 

Paling obvious... masa aku dh naik kereta. Maybe dia x perasan. Pastu aku dh lalu tu.. aku tengok dia.. dia dok pandang tercari2 kat area depan entrance ahhahahahahhahahah

Haihhhhh

Saturday, 18 July 2026

dinner kedai

That day aku ada dinner kedai... so aku cm biasa... duduk depan. Tengok orang. Pastu cm biasa la dia tgk aku. Aku tgk dia. Smpaila petang tu. Semua kelam kabit hilang.. gi surau, tukar baju, gi toilet

So aku pon gi kemas kedai. Buang sampah etc. Masa aku otw buang sampah kt dustbin. Zul nampak aku.. dia usha pelik aku buang smpah awal sangat en. So... dia usha smpai dustbin tu

Ahhahahah then masa aku pising aku nmpak dia cepat2 berkalih pandang tmpat lain ahhahahahhaa


So aku tinggal sorang2.. aku nk tukar tudung. So aku pon tukar je la dalam kedai.... setel make up bagai. Aku pon tunggu la diorg... so aku nk g buang bekas air gongcha aku... then zul tgk lagi...

Terkejut dia


Buat kali ke dua... dok usha... pastu masa aku pusing pon dia dok ushaa lagi ahahahahhahahahahhahahaha

Time ni memang aku pandang dia... and dia tengah tengok aku... im delulu this time
 Payah la kau

mimpi

27 oct 2025
Aku mimpi. Aku mcm tgh reunion ke apa ... ramai2 en. Pastu aku kena partner up dengan fazlyhi... then okay i was scared awkward etc because im not tht closed with him so its a bit awkward yaaa... then surprisingly he was a great partner and seems like he was too nice and kinda flirting


We had a fashion comtest coming up. And i tried my best. And when his time to show.... he was the best... damn. Amd he won. So im proud.


Then after that he said something like wan, i wanna be with you. Bla bla


Then after that i started working and i realised that he stopped contacting me. So i was sulking. Then my friend showed up. Showing that, he always posted about me on his ig. So, she said. Dont give up yet..



Then im taking picture with my bff. Then he posted my pic and saying that he will marry me. Just wait


I was so happy.... and i woke up


That time he was so kind with me. He seems happy when hes with me.

entah letak je laaa

: 29 dec
Tadi aku tido... aku mimpi... mcm aku ada la geng2 kawan. Pastu zuzu tu tak habis2 nak kacau aku.... xde kejeeee


 28 dec
Aku keje hari ni.... agak stress wehhh sbb keje banyak. Pastu aku cm zuzu keje tak hari ni... aku tgk dia xdeeee... anjai...

Pastu pukul 4 centu... aku cm nak rehat dari keje pc tu.... aku g depan... ada lah plak diaa

dream

27 jun 2026

Aku macam tengah jalan nak gi makan. Tak silap aku... aku nk g makan kat foodcourt bawah tu. Ajak fatin skali...

Pastu sama gak.. si zz tu tiba2 cm potong, dia ajak kawan dia g makan bawah tu.

Pastu aku sampai dlu kat kedai tu ... and makanan dah sampaii... pastu ehhh dia baru sampai... baru je nak.makan. 

Tiber dia mcm cakap... apsal kau selalu ikut aku haaa?? 

Aku cm .. marah la kau pahal. Aku sampai dulu. Kau yg lambat.

Aku pon blah. Nak bayar. Tp makan x sentih lagi... tp sebab marah gila. Aku nk.blah jeee

Pedih laaa dah dia ckp cm tu..

Masa nak bayar tiba2 total rm200. Duit tak.cukup nokkk...

Tiba2 husband member aku bayar AHHAHAHAHAHHAHAHA tp dia pakai credit card. Aku cm kesian. Last2 aku bayar guna kad bank aku. Pastu.. nasib lepas. Hahahahahhahahah 

Pastu emo.. sbb jantan tu. And then sbb duit aku habis. Pikir cm ner nak hidup lepas tu

AHHAHAHAHAHHAHA sadis woi


another dream

2 jun 2026

Aku mimpi yg aku keje... xingat keje apa. Pastu masa tu x silap aku, aku nk g basuh pinggan lepas makan la...

 Pastu tiba2 ada zz sekali.. then tiba2 dia mcm potong aku. Pastu dia cm ckp, stop ikut dia. Aku cm kau dh nape. Aku buat bodoh. Aku tinggalkan dia... pastu g basuh pinggan kat sinki. Pastu blah.

Then tiba2 dia datang kedai aku... jumpa aku... aku buat2 busy. Pastu kebetulan. Time tu ada cust sakai. Chuah ada tolong aku. Pastu aku cm penat... aku menangis wehhh... pastu zz datang tengok n pujuk aku ajahhahahahahahhahaha anjai

😛

another dream

10 june 2026

I had this crazyyyyyy dream. Okay im in a college, so one of my lecturer is a male, handsome... okay i didnt knew who he wass...so yeah he was so famous and admired by whole female students..

 unfortunately he was married to me... one of his students. So like we kept on hiding things, kept it hidden and privacy until he mistakenly called my name in a different tone. Like how he used to called me at home. 

So i was shocked obviously but i tried to ignore and looks unbithered like i dont understand anything or didnt hear it at all.

 So then the whole class suddenly were investigating. The whole class were talking. I was scared okay. Like too scared.  If our secrets will be out. They noticed sometimes i was in same cafe as him. Bla bla bla.

Then this one boy, asking me, did i went to this restaurant one time? because just like he said, he saw that lecturer also in that restaurant and at the same time, i was inthere too. He said like it is too imposible to be coincidence... 

i just denied but he kept on like asking and suddenly he changed the topic when i still denials everything... then he said something like wanna go out together. He was asking me to go to somewhere else with him. I tried to refuse but he kept on insisting. That moment the lecturer's face were mad and red fuming red. He kept on starring at me.

So i just refused. But one of the classmates saw that and asking what is our relationship. Why did the lecturer seems bothered by that. 

He tried to denied, until the class is over. So walked away. Quickly get out from that situation. And i just try to ignore everything. When walking home, i walked alone to avoid any rumors. 

So he went home first, he cooked something. And when i arrived, he hugs me, kept on saying sorry and kissed me hahahahaha then we had a great night. Like wat the hell

Then i woke up
😛

dah lama tak healing weiii

9 july 2026
Aku last minit planning. Aku habis krje half day. Aku cadang nk g jalan2 kat toppen.

Aku pon jommmm.
4pm 
Aku pon book terus ke toppen. Ehehehehhe. Sampai je. Aku terus gerak ke shabuyaki hehehe. Dah makan2 je. 

6pm
Aku jalan2 jap ke mana2. Pastu aku tgh pikir either nak g cinema or jalan2. But time tu perut terlalu kenyangggg... so alang2 nampak popular aku pon masukkk. 

Cari2 jumpa la dua buku 💙🩵💙🩵 aku pon beliii. Then aku renew my card member.

7pm 
Aku jalan2.. i was thinking. Uhhh i need coffee. That time i saw like grab driver, taking orders from dubuyo. I looked at him and then he looked at me as well. Ahhahahahhaahj delulu again. Then we went apart as im going downstair and he went to another way. But he went back and followed the same route as me. And again i saw he looked again at me ahhahahhahahaha and then i just go straight to zus... and i didnt looked at that man again.  

So then aku decided to go to zus. And ordered the coconut cafe latte. My new go to coffee... aside than spanish latte. 

So aku pon duduk la situ while sipping my coffee. I was looking at people. Like observe.. not observe just watching some of em like they wondow shopping the skin care at watson etc. 

So then i decided, why not i just like read my book... until the mall closed.

So yeah i switched the place to more comfy chair and i started to read. I read "amukan jembalang tanah". 

Fortunately the book was so good. The storyline, characters were very interesting. I lost in time while reading. Then i looked at my surrounding. Then i saw the zus staff were like looking at me. And i was like... hmmmm?

Then i continue reading like nothing was happening. 

Then a few minutes later. I gazed again. And again they were like looking. 

Then suddenly one of the staff like get out and sit next to me. He had a sandwich or something maybe take a rest.

I was like.. whatyyyyyyyyyyyttttttt

Then i just continue reading but obviously i cant focus. Bruhhhh

Then after he left for his work again. I continue the reading until suddenly i heard the announcement informing the mall will be closed within 15min. I was shocked!!!!! I was too deep. Ahhahaha

Thennn aku pon quickly kemas2 and get ready to balik...

My... i really had a great dayyyy... its been a longggg time i didnt get to have that feelings again. Like totally lepak without worrying about time or responsibilities. And i just have my drink, book, and myself. What a great beautiful relaxing day.

I wish to do that again

Thank youuu for having a me time... for yourself 🩵💙

dear diary

Dear diary... like watdefak

I know i know its me again.... and zz

So hari emmm rabu 15 julai 2026

Okay mcm biasa keje. And dia pon cm biasa.... busyyyy tgh buat kejee... pastu aku bosan aku pon jalan2 laaa... as usualll...

Pastu time tu aku jalan tepi sshi... and aku nampak dia pandangggg jee.. Aggahahahahahahahhah kau tau tak. Aku punyaaa happyyy.. aku dok tersengih sepanjang jalan sampai la escalator hahahaha punyaaa laaa hepi ... gatai... pastu aku pon beli laaa jco donut. Sbb esok cuti 2 harii... so aku mmg nak stay up... so aku cadang laa nak beli sushiii... sbb time tu zz tu xde.. aku mmg tak nak n tak suka beli time dia ada HAHAHAHAHHAHAH

Otw aku balik ke kedai. Aku nampak dh dia tgh serve cust. Aku cm alahhhhh. Xpela tak jadi laaa... pastu time tu dia perasan aku dah. And aku nmpak diaa hahahahahha

Masa kat tv tu pon...  aku pon lek2 cover wan. Nnti kau pura2 pandang tmpat pastu slow2 pandang diaa... ahhahahaha aku pura2 pandang arah gongcha and aku tengok dia. Wehhhh dia pon pandang akuuu ahahahhahahah

Pastu aku balik dengan miang.... muka takleh cover malu HAAHHAHAHAAHHA 

Masa balik tu.. aku mmg dh start balik ke arah levis entrance. So dia pandang jeee.... aku pura2 tgh fokus tgk fon... nak book grab... pastuu aku tunggu... punya la lama aku nk tunggu dia balik. Nasib jalan cm jem. So sempat jumpa dia... weh dia pandangggg... time tu aku pura2 pandang lain. Tp mata aku ke peripheral yg tengok dia... nasib tak julinggggg

Ahhahahahahahahahhahahahahahha